Przewoźnicy z Morskiego Oka dziękują Vivie za poszerzenie grona odbiorców konferencji prasowej.
O nas w mediach

Przewoźnicy z Morskiego Oka dziękują Vivie za poszerzenie grona odbiorców konferencji prasowej.

Dziękujemy za oglądanie naszej konferencji prasowej zwłaszcza fundacji Viva. Komentarz do naszej konferencji był zbędny, gdyż celem konferencji było przedstawienie naszej „prawdy”, bo „prawdę” fundacji ludzie znają już od dawna z mediów. Dlatego naszym zamiarem było pobudzenie myślenia i samodzielne ustalenie która „prawda” jest wiarygodna. W odpowiedzi na stanowisko fundacji przedstawiamy kilka dodatkowych informacji.

  1. Kamera TPN jest kamerą, która rejestruje w trybie ciągłym to, co dzieje się na trasie niezależnie od zasięgu internetu w tym miejscu.
  2. Wozy wyposażone są w dwa niezależne hamulce (niezależna przednia i tylna oś) ze względów bezpieczeństwa, a nie z konieczności. W związku z tym hamulce na jednej osi mogą być zimne. Fiakier na trasie sam decyduje, z którego hamulca w danym momencie chce skorzystać. Hamulce w wozie są niezależne w przeciwieństwie do hamulców w samochodach.
  3. Koń, który się potknął i wywrócił w zależności od tego, jaki ma charakter może jakiś czas leżeć lub szybko wstać i jest to niezależne od zmęczenia. Jeśli ktoś wykorzystuje konie do pracy to lepiej zna ich usposobienie niż osoby, które końmi nie pracują.
  4. W kwestii sprzedaży koni mamy inne zdanie. Fiakrzy muszą mieć konie zdolne do pracy, a fundacje nie.
  5. Fizyki nie mamy zamiaru zmieniać, lecz dziwne jest to, że fundacje czasem traktują konia jak człowieka, a czasem jak maszynę mechaniczną.
  6. Jeśli chodzi o ilość osób to też jest problem. Zdaniem fundacji wozimy o 13 osób za dużo (1 tona to ok. 13 osób ważących średnio 75 kg), gdy tymczasem zgodnie z regulaminem na wozie może znajdować się 12 osób dorosłych.
  7. I na koniec. Do pracy konie dopuszcza komisja lekarska, a nie jednoosobowo lek.wet. Bożena Latocha. Należy tu dodać, iż ww. lek.wet. jest jedynym lekarzem w komisji bez regulaminowej specjalizacji i jedynym lekarzem, który w raporcie informuje o rzekomym przemęczeniu koni, a jednocześnie dopuszcza je do pracy. Raporty wszystkich członków komisji dostępne są na stronie www: https://tpn.pl/zwiedzaj/przewozy-konne/badania-wysikowe-2023